Niepubliczne Przedszkole Sióstr Misjonarek Świętej Rodziny

Pszczółki

SALA

Plan dydaktyczno – wychowawczy

KWIECIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Praca rolnika.
  2. Święta Wielkanocne.
  3. Chronimy środowisko.
  4. Kto ty jesteś?

Cele:

  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
  • Kształtowanie poczucia rytmu.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego – orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni.
  • Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem.
  • Kształcenie zainteresowania czytaniem.
  • Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej.
  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej.
  • Rozumienie znaczenia Świąt Wielkanocnych i utrwalanie wiadomości na temat tradycji związanych ze świętami.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego , przelicznie  i rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy liczmanów.
  • Poszerzanie doznań sensorycznych.
  • Rozwijanie sprawności narządów mowy.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej- szybkości, zręczności i zwinności.
  • Kształtowanie właściwych postaw i  zachowań ekologicznych.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej, szacunku do Ojczyzny.
  • Utrwalanie wiadomości na temat symboli Polski, polskich tradycji narodowych.
  • Poznanie wybranych regionów Polski, zabytków.

PLAN DYDAKTYCZNY

Marzec

Tematy kompleksowe:

1. Kiedy patrzę w niebo
2. Oznaki wiosny
3. Wszystko rośnie
4. Pracowita wiosna
5. Na wsi

Ogólne cele wychowawczo–dydaktyczne:

  • Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
  • Budzenie ciekawości poznawczej dziecka.
  • Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski „r, g, c, j”.
  • Budzenie zainteresowania czytaniem.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego – zabawy z cyfrą i liczbą 7,8.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas zabaw konstrukcyjnych i prac plastyczno-technicznych.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się dniami tygodnia.
  • Wdrażanie do przestrzegania umów i reguł w zabawach.
  • Zwrócenie uwagi na zmiany pojawiające się w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną.
  • Wdrażanie do dostosowywania ubrań do warunków pogodowych.
  • Rozwijanie syntezy słuchowej i pamięci wzrokowej.
  • Kształtowanie poczucia rytmu.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych, zabaw z piłką.
  • Rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem.
  • Rozwijanie sprawności narządów mowy.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • Kształtowanie postaw społecznych – zachęcanie do pomocy innym.