Pszczółki
SALA
Plan dydaktyczno – wychowawczy
KWIECIEŃ
Tematy kompleksowe:
- Praca rolnika.
- Święta Wielkanocne.
- Chronimy środowisko.
- Kto ty jesteś?
Cele:
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
- Kształtowanie poczucia rytmu.
- Rozwijanie myślenia matematycznego – orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni.
- Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem.
- Kształcenie zainteresowania czytaniem.
- Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej.
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej.
- Rozumienie znaczenia Świąt Wielkanocnych i utrwalanie wiadomości na temat tradycji związanych ze świętami.
- Rozwijanie myślenia matematycznego , przelicznie i rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy liczmanów.
- Poszerzanie doznań sensorycznych.
- Rozwijanie sprawności narządów mowy.
- Kształtowanie sprawności fizycznej- szybkości, zręczności i zwinności.
- Kształtowanie właściwych postaw i zachowań ekologicznych.
- Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
- Kształtowanie postawy patriotycznej, szacunku do Ojczyzny.
- Utrwalanie wiadomości na temat symboli Polski, polskich tradycji narodowych.
- Poznanie wybranych regionów Polski, zabytków.
PLAN DYDAKTYCZNY
Marzec
Tematy kompleksowe:
1. Kiedy patrzę w niebo
2. Oznaki wiosny
3. Wszystko rośnie
4. Pracowita wiosna
5. Na wsi

Ogólne cele wychowawczo–dydaktyczne:
- Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
- Budzenie ciekawości poznawczej dziecka.
- Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą.
- Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski „r, g, c, j”.
- Budzenie zainteresowania czytaniem.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
- Rozwijanie myślenia matematycznego – zabawy z cyfrą i liczbą 7,8.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas zabaw konstrukcyjnych i prac plastyczno-technicznych.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się dniami tygodnia.
- Wdrażanie do przestrzegania umów i reguł w zabawach.
- Zwrócenie uwagi na zmiany pojawiające się w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną.
- Wdrażanie do dostosowywania ubrań do warunków pogodowych.
- Rozwijanie syntezy słuchowej i pamięci wzrokowej.
- Kształtowanie poczucia rytmu.
- Kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych, zabaw z piłką.
- Rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem.
- Rozwijanie sprawności narządów mowy.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Kształtowanie postaw społecznych – zachęcanie do pomocy innym.